דף הבית » מאמרים ומחקרים בתחום הכירורגיה הפלסטית » שאיבת שומן בטן לא מספיקה, צריך גם בספורט

שאיבת שומן בטן לא מספיקה, צריך גם בספורט

כולנו חשבנו, פעם פעמיים ויותר, כיצד להיפטר מצמיגי השומן והמצבורים המיותרים שפשוט מסרבים להיעלם. ובכן, ניתוח שאיבת שומן שמטרתו עיצוב הגוף והעלמת מצבורי שומן ממוקמים ולא פרופורציוניים הוא פתרון – אך אינו מספיק.

מחקרים העוסקים בשאיבת שומן

מחקרים חדשים מראים כי שאיבה והסרת שומן מאזור הבטן והמותניים, הליך המוכר כשאיבת שומן מהבטן עלול להוביל להצטברות שומן במרכז הבטן וסביב האיברים הפנימיים (שומן ויסצרלי). זהו שומן מסוכן יותר משכבת השומן התת-עורי ("צמיגים") והעלייה בו כרוכה בעליית הסיכון למחלות כדוגמת סכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב וסוגי סרטן שונים. עם זאת, המחקרים גם מראים כי שמירה על שגרת פעילות גופנית מתונה וסדירה מפחיתה סיכון זה ובנוסף עוזרת לשמור על התוצאות האסטטיות והמשקל.

מה הבעיה?

הבעיה נעוצה במנגנון שאיבת השומן אשר מסיר ומפחית את כמות תאי השומן באזורי הגוף העוברים עיצוב באמצעות שאיבת שומן. אם המטופל יאכל מזון בכמות שהיא מעבר לנדרש לגופו, עודף האנרגיה יצטבר בצורת שומן. שומן זה כבר לא יכול להצטבר באזורים שבהם כמות תאי השומן מופחתת  ויפונה לאגירה ו"אחסון) באזורים אחרים מסוכנים יותר. הסיבה לכך אינה ידועה, אך כנראה מדובר במנגנון פיצוי של הגוף כדי לשמור על איזון של השומן הדרוש לאנרגיה. במחקר שנערך בברזיל נכללו 36 נשים המיועדות לניתוח שאיבת שומן וחולקו לשתי קבוצות: מחציתן עברו את הניתוח ולאחריו קיימו פעילות גופנית סדירה ומחציתן השניה לא קיימו פעילות גופנית. חצי שנה לאחר הניתוח נמצא כי בקבוצה השניה שלא התעמלה לאחר הניתוח היה 10% עליה בשומן תוך בטני (ויסצרלי) ביחס לקבוצה הראשונה.

לסיכום,

שאיבת השומן הוא פתרון מיידי, אך לטווח הארוך על מנת לשמור על התוצאות ואף לשפר אותן יש צורך בספורט על בסיס קבוע ותזונה נכונה. מומלץ לבנות תוכנית אימונים המותאמת אישית ומשלבת פעילויות מגוונות.

רפרנס:

Exercise Still Needed After Liposuction. Medscape. Jun 19, 2012.